Колегите с гаранционните от Ауто Италия също могат да споделят впечатления относно проблемите които създават тези коли, основно имам предвид автомобили произведени 2005 година. Пускам тази тема защото очевидно проявявам интерес, като най-вероятният вариант ще е втора ръка от Германия. Има ли някой който вече е минал по този път и какво мога да очаквам от подобна кола?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Има ли колеги закупили 159 на старо - впечатления?
Collapse
X
-
Колега, аз имам наблюдения върху Алфа 159 1.9 JTS 2005г.
Работя в рент-а кар фирма и Ауто Италия е част от холдинга в който е и фирмата в която работя.
Колата е уникална спор няма, но въпреки всички трябва да призач че си иска своето.
Дадохме колата на оперативен лизинг на един Италиянец в Бургас. Човека я гледаше повече от своя! Но на 60 хиляди км. заминаха тампоните на носачите, доста сериозно си заминаха ако трябва да съм честен. Естествено сменихме и носачите, с оперативния лизинг шега не бива!340 лева на парче обаче!
Друг сериозен проблем е електрониката. Натрупват се грешки в компютъра и след време цялата електроника отказва. Затова е препоръчително да се минава профилактично през сервиз 2-3 пъти годищно да се изчистват грешките с нужния софтуер. Операцията струва 100 кинта!
Последния пример за проблемите в електрониката е от преди няколко дни.. Договора на италиянеца изтече и след 2 години и близо 90 хиляди км. човека си върна колата и тъй като вече не е гаранционна, я използваме за да правим трансфери из страната с шофьор. Услугата е доста скъпа но не това е важното. Преди няколко дни ходих лично на трансгер от Бургас до Хасково. Там преспахме и на сутринта Пловдив, София, и Обратно в Бургас. До софия всичко ок. Няма движениое колата спи. Но на връщане заваля невероятен дъжд. Имаше хора с джипове които спираха по магистралата защото ги беше страх да карат. Естествено някой от датчиците успя да се намокри и лампичката за двигателя светна моментално. Изгасна чак на следващия ден след като се прибрах в Бургас. Най вероятно датчика е изсъхнал!По време на дъжда обаче при преминаване със над 80 км през локва, водната струя се удря в резервоара и от там 1 секунда и половина след това, бензиновата помпа която преполагам е плаваща се изключва защото предполагам че там също има датчик. Представи си как караш със 130, минаваш през дълбока локва, с чисто нови гуми си и колата дори не трепва. И тъкмо излизаш от локвата и стъпваш на асфалта и се успокояваш, когато помпата спира и буквално се получава ефекта че си като завързан с въже. Колата прави опит да спре и почти забива муцуна в земята. Целия този процес трае също около секунда, и тъй като крака ти е на газта след тази секунда отново продължаваш да ускоряваш безпроблемно слъд като си намалил без да искаш с 15 км/ч.
НО, все пак държа да подчертая че тази колка не е за всеки. Веднъж съм давал на баща ми да се качи в нея и тои се отказа. Свикнал бил човека да кара до 3 хиляди оборота. Е тя с 1.9 бензинов мотор то4но от 3500 4000 оборота и почва силата.Наистина мога да кажа че с тази кола се чувстваш цар на пътя. Взимал съм завочя от околовръстното на Пловдив по посока София ( Изхода за магистралата който е) със 160. Завоя е доста дълъг, и аз малко се поотпуснах, та гумиоте започнаха да свирят много приятно. Искам да ти кажа че купето остана в абсолютно хоризонтално положение през цялото време. Наистина УНИКАЛЕН АВТОМОБИЛ!
А удоволствието което дава при шофиране е несравнимо.
Ако си манияк, давай смело1 Не се замисляй! Да, ще има да се ядосваш когато влезеш в сервиз но повярвай ми заслужава си да седиш ако трябва по 2 седмици в сервиз за всеки две седмици каране. ( Не че ще ти се наложи де) Това го гарантирам на 100 %
Просто автомобила е конструиран за да ти даде максимум удоволствие от шофирането а и повярвай ми единици ще са хорат които няма да се обърнат завистливо след теб!
Успех, и ако вземеш такава пусни снимки да видим красавицата.Mercedes C230T 2.3 Elegance 97' - Лодката на дядо!
-
Колега, благодаря за подробната информация. Това с електрониката ще го преживея някаксиИначе най-вероятно ще е дизел 1,9 150 кончета - да се надяваме че при тях тоя номер с помпата не става. Може въпреки всичко и да е бензин 1,9 пак заради акциза, пък и вървят по-евтино. Няма да пропусна възможността да се похваля, когато покупката стане факт.
Giulietta 1,6 JTDm 2013
156 SW 1,9 JTD 2003
Comment
-
Номера с "помпата" си е чисто задействане на VDCто....sigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
" Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
Comment
-
То в БГрия бол след гаранционни 159ки....и хиляди от тях са минали през кварталния майстор разбирач
Да не говориме, че първите 159ки започнаха да излизат от гаранция преди няколко месеца....
Понеже Немските коли са "супер" здрави за това всички минаха на изобретената от ФИАТ и вградена за пръв път във Алфа Ромео система коман райл....
Това колега можеш да и им го споменеш на всички тия дето говорят подобни глупости.sigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
" Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
Comment
-
Изяш ги Петко...
А отностно помпата и нейното "изключване", никак не съм съгласен... т'ва са пълни глупости, при аквапланинг колата губи контакт с пътя и се включва стабилизиращата програма - VDC, ESP и т.н.Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
Fiat Uno 1.1 F.I.R.E.
Comment
-
Първоначално публикувано от Stoyan Georgievgarvansky, я кажи на твойта 1.9 йтд разхода като по документи ли е ? интересно ми е
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... tmodel=159
като цяло информацията е много достоверна
Comment
-
1.9ките не знам как са като разход, но нашата 2.4ка преди "чипа" беше около 11/12градско София....в момента след "чипа" е 9.5-10градско...
Така, че гурбо мисля 1.9 ще е с литър на долу...но нека колегите да споделят.sigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
" Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
Comment
-
Чипа сам ли си си го слагал ?
Те тия у завода вместо да гонят евро5 норми явно поркат по цял ден и за 50 стинки не вършат работа. Ба що ли не ги изволянт яйнжинерите на Алфа?
2 литра отдолу си е сериозно постижениеAlfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001
Comment
-
Може естествено
Но дали ще имаш проблем с гаранцията, зависи от дадения дилър ако той разбере, нещо ако стане по колата и той разбере.....
Някои дилъри разрешават "чипосването" и дори го предлагат като допълнителна опция.
В повечео случеи, хора си слагат "чипове" без да казват на дилъра си и нямат проблем с гаранцията, защото дилъра така и не разбира, че колата е била с "чип".
ОТ най-голямо значение е кой ще ти "сложи" чипа...защото ако прецакаш филтъра за твърди частици...става страшно. Ако дадената кола има такъв....Принципно Ауди си имат проблем с тия филтри и без "чип" така, че е от огромно значение кой ще сварши работата с "чипа.sigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
" Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
Comment
Comment